  • Data: 2004-02-22 21:27:47
    Temat: Re: renta, a DG
    Od: m...@t...pl (tlen) szukaj wiadomości tego autora

    > Dzieki, ale na najwazniejsze z moich pytan odpowiedziales zartem:-)
    >
    > Wazne jest dla mnie, czy limit, po przekroczeniu ktorego nastepuje
    > obnizenie/zawieszenie swiadczenia przez ZUS, to przychod czy dochod z DG
    (a
    > to wielka roznica).
    >
    > Moze wiec ktos jednak podpowie?

    Odpowiedziałem żartem (za co Cię przepraszam jeżeli uraziłem )
    ponieważ sam doświadczyłem odpowiedzi w Zusie , 5 lat temu , że nieważne ile
    zarobię to i tak będę otrzymywał rentę.
    Bardzo mnie to wtedy zdziwiło ale tak jest. Dopóki nie zaczniesz płacić
    dobrowolnie składek na ubezpieczenie emerytalne możesz zarobić nawet
    przysłowiowy milion.
    Wszystko polega na tym, że nie płacąc ubezpieczeń , z wyjątkiem
    obowiązkowego zdrowotnego, nie są Ci naliczane te lata pracy. Zus uznaje je
    jako bezskładkowe i Twoja emerytura nie rośnie.
    A tak swoją drogą to radzę poprostu zadzwonić do ZUS i tam wyjaśnią Ci to
    może bardziej przystępnie.

    Michał