  • Data: 2005-10-25 07:34:00
    Temat: Re: remanent likwidacyjny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 24 Oct 2005, Melonaski wrote:

    > Witam,
    >
    > Likwiduję właśnie swoją pierwszą DG prowadzoną w oparciu o KPiR. Ta
    > działalność to usługi informatyczne i stanąłem przed dylematem zrobienia
    > remanentu likwidacyjnego.
    > Czy takie rzeczy jak: domena internetowa, miejsce na serwerze na stronę www,
    > oprogramowanie do prowadzenia działalności mam wpisać w remanent??

    A weź ty i:
    - powiedz co ujmuje się w remanencie
    - powiedz czym są wymienione przez ciebie hm... (właśnie: nie RZECZY :)).

    Jak na mój gust powymieniałeś WNiP - co z tego że "tanie WNiP",
    nie podlegające wpisowi do ESToWNiP ?
    Słowem "rzeczy" potocznie nazywa się różne... rzeczy ;), ale ściśle
    rzecz ;) biorąc z majątkiem DG mogą być związane różności rzeczami nie
    będące, dajmy na to:
    - zwierzęta
    - środki płatnicze (pieniądze, weksle)
    - wartości niematerialne i prawne
    I każdy z tych elementów rozlicza się inaczej - wg przepisów.
    A przepisy dotyczące kończenia DG jakoś szczególnie ani środków
    płatniczych ani WNiP nie traktują - nic się *podatkowo* z tym nie
    robi. AFAIK !

    > (wcześniej wpisałem je w rubrykę 14 KPiR czyli pozostałe koszty uzyskania
    > przychódów)
    >
    > Czy te rzeczy powinny pojawić się na corocznym spisie z natury (na koniec
    > roku)?

    Jak dla mnie to nie są "rzeczy" :) ("rzeczowe składniki majątku DG"),
    i jakoś nie kojarzę obowiązku ujmowania ich w remanencie :)
    Po sprawiedliwości - działa to w obie strony.
    Tj. nie ma możliwości zaliczenia w koszty WNiP posiadanej przed
    rozpoczęciem DG - jak DG zamkniesz i ponownie otworzysz to owych
    programów i tak nie zaliczysz drugi raz w KUP :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)