  • Data: 2002-02-27 13:23:57
    Temat: Re: rachunki za uslugi a koszty
    Od: a...@w...pl (Andrzej Kłos) szukaj wiadomości tego autora

    Magdip wrote:

    > IMHO tutaj raczej Ci nie grozi wiele. Ponieważ dostajesz rachunek, to
    VAT-u
    > naliczonego nie odliczasz, więc nie dokonujesz uszczuplenia
    podatkowego. Jak
    > przyjdą do niego, to jego przychód potraktują jak przychód brutto i
    od tego
    > zabiorą mu VAT łącznie z dodatkowymi opłatami ;-)
    >
    > Magdip

    No tak, ale taka firma (myślę że karta podatkowa) jeżeli nie jest
    krzakiem musi chyba na koniec roku wystawić jakiegoś PIta, gdzie określa
    obrót za rok ubiegły (2001). Jeżeli zrobiła to tak, że nie wykazała
    wszystkich obrotów i nie ma przekroczenia progu 10.000 EURO, to może nie
    mieć wpisanych do swojej ewidencji(?) np. niektórych kopii rachunków
    wystawianych dla mnie. Czy w razie kontroli u mnie i sprawdzenia tych
    rachunków u nich (wykazania braku kopii - cholera, nie wiem jak to jest
    z kartą) nie będę ja miał kłopotów? (uszczupliłem podatek od swojego
    dochodu przez odliczenie rachunku, który jest u mnie, ale nie ma
    wykazanego w przychodzie drugiej strony)

    andy