  • Data: 2002-03-27 22:44:23
    Temat: Re: pytanie o koszt uzysk przychodu
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Mar 2002, Adamski wrote:
    [...]
    >+ > że traci się do nich prawo. Przysługuja za kazdy miesiąc pracy poza
    >+ > miejscem zamieszkania. To jest _jedyny_ warunek.
    >+ > Gdyby była jak mówisz, ustawa musiałaby wyraźnie stawiac warunek wykazania
    >+ > kosztów na PIT-11. A nie stawia.
    >+
    >+ Z tego co piszesz wynika, że można wpisać koszty 0,00. I wszystko będzie
    >+ O.K. Skoro tak swobodnie żąglijecie kosztami to tak samo, jak pytałem, w
    >+ umowach o dzieło zmieniacie kwalifikacje umowy podwyższając prawa autorskie
    >+ do 50%?

    Mały drobiazg: zdaje się że chodziło o korektę KUP do
    wartości DOPUSZCZONEJ prawem, a zaklasyfikowanej *źle*.
    Czyli korekty do stanu faktycznego.
    Zaś korekta KUP w wykonanej umowie o dzieło....
    Hm, jeśli umowa miałaby treść z której wynikałoby na 100%
    że koszty wynoszą 50% (ryczałtowo) - to nie wiem... bo
    nie dopuściłbym do takiej sytuacji fundując zaliczki ;)
    [...]
    >+ > Ale jest to jego święte prawo pracownika jego zapominalstwo lub
    >+ > niedbałość
    >+ > pracodawcy nie może go wyłaczyć.
    >+
    >+ W Polsce nie świętych praw, a już w szczególności w stosunkach US -
    >+ podatnik.

    "Świętość" być może tym prawom nie przysługuje.
    A jakie one są, te prawa ? ;)

    >+ różnych sprawach pamiętam, że temat przeleciał mi przed oczami. Najlepiej
    >+ zadzwonić w SWOJEGO US.

    Jasne. I to ci pomoże, jeśli przypadkiem zdanie kontrolera
    będzie inne niż informatora ?

    Pozdrowienia, Gotfryd