  • 1. Data: 2009-11-01 10:26:47
    Temat: Re: przekwalifikowanie wyposażenia w środek trwały
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-11-2009 o 11:11:57 grzegorz <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot]
    <"pl>"> napisał(a):

    > Jest taka sytuacja:
    >
    > 7-12-2008 została zakupiona stacja robocza za kwotę 2500 zł netto.
    > Księgowa wpisała ją do Wyposażenia i cała kwota została rozliczona
    > w grudniu 2008 jako zakup wyposażenia z wpisem w KPiR w kolumnie 13-tej.
    >
    > Teraz niebawem minie rok i tą stację będę używał nadal bo jest całkiem
    > ok.
    > W artykule
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/25056,skladn
    ik_wyposazenia_musi_byc_uzytkowany_krocej_niz_rok.ht
    ml
    > wyczytałem że takie wyposażenie staje się automatycznie środkiem
    > trwałym, a zmiana kwalifikacji jest formalnością.

    A w którym Dzienniku Ustaw ten artykuł się ukazał?
    Bo w updof jest artykuł 22d updof, który mówi że to
    co zrobiła księgowa jest ok i nie trzeba nic poprawiać.

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2009-11-01 10:30:43
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Bo w updof jest artykuł 22d updof, który mówi że to
    > co zrobiła księgowa jest ok i nie trzeba nic poprawiać.

    No właśnie tego nie wiem. Dopiero co się tym zająłem.
    Różnica jest przy zamykaniu DG gdzie od wyposażenia płaci się podatek
    a od ŚT nie.

    A formalne przekwalifikowanie - właśnie nie czy coś muszę gdzieś wpisywać
    czy zostawić tak jak jest - wyposażenie.

    --
    grzegorz

  • 3. Data: 2009-11-01 10:39:49
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > A w którym Dzienniku Ustaw ten artykuł się ukazał?
    > Bo w updof jest artykuł 22d updof, który mówi że to
    > co zrobiła księgowa jest ok i nie trzeba nic poprawiać.

    Ciekawy artykuł jest też tu http://www.gazetaprawna.pl/blogi/marek_kutarba/
    który mówi że:

    "Prosty przykład. Kupujemy komputer za 3 tys. zł netto. Cena z VAT (22
    proc.) to 3,66 tys. zł.
    Jeśli mamy prawo do odliczenia sobie 660 zł VAT w ramach rozliczeń
    vatowskich, to wartością początkową komputera dla celów amortyzacji będzie
    kwota netto,
    czyli 3 tys. zł. A zatem komputer taki będziemy mogli albo uznać za środek
    trwały, albo tez nie w zależności od tego co sami postanowimy. Jeśli uznamy,
    że nie chcemy traktować go jako środek trwały, stanie się on wyposażeniem (z
    uwagi na to, że jego wartość przekracza 1,5 tys. zł), całe 3 tys. zł
    wpiszemy od razu w koszty, a 660 zł rozliczymy jako podatek naliczony w
    ramach rozliczenia VAT. I tu, niezależnie od tego, jak długo będzie później
    ten komputer użytkowany, urząd nie będzie mógł się do niczego przyczepić.
    Takie rozliczenie będzie jak najbardziej poprawne."

    --
    grzegorz

  • 4. Data: 2009-11-01 10:49:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-11-2009 o 11:30:43 grzegorz <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot]
    <"pl>"> napisał(a):

> [...]
    >
    > A formalne przekwalifikowanie - właśnie nie czy coś muszę gdzieś
    > wpisywać
    > czy zostawić tak jak jest - wyposażenie.

    Art. 22d updof mówi wyraźnie że możesz nie amortyzować ŚT<=3500zł,
    zamiast tego wpisujesz w koszty w miesiącu oddania do używania i koniec
    zabawy.
    Potwierdza to art. 22e który dotyczy tylko ŚT>3500zł, więc IMO nie ma
    podstaw żeby coś z tym dalej robić.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-11-01 10:52:59
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl>

> [...]
    > zabawy.
    > Potwierdza to art. 22e który dotyczy tylko ŚT>3500zł, więc IMO nie ma

    ok, dzięki wielkie.

    --
    grzegorz

  • 6. Data: 2009-11-01 11:31:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-11-2009 o 11:52:59 grzegorz <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot]
    <"pl>"> napisał(a):

    > ok, dzięki wielkie.

    Tak na marginesie, jeśli by uznać że ten sprzęt to nie ŚT (bo chcesz go
    użytkować
    krócej niż rok), trzeba by go wpisać w koszty w dacie faktury zamiast w
    misiącu
    oddania do użytkowania.
    Gdyby następnie okres użytkowania przekroczył rok, wtedy IMHO też się nic
    nie dzieje,
    ze względu na limit 3500zł w art. 22e.
    Czyli jakby nie patrzeć wszystko jest z przodu :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2009-11-01 11:50:57
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > nie dzieje,
    > ze względu na limit 3500zł w art. 22e.
    > Czyli jakby nie patrzeć wszystko jest z przodu :)

    Dokładnie tak było zrobione.
    Data oddania do użytku = dacie zakupu - używam od razu.

    Teraz kupiłem laptopa za 1600 netto i też tak chcę zrobić.

    --
    grzegorz

  • 8. Data: 2009-11-01 12:28:45
    Od: <s...@a...pl>

    > że nie chcemy traktować go jako środek trwały, stanie się on wyposażeniem (z
    > uwagi na to, że jego wartość przekracza 1,5 tys. zł),

    w KF: Nawet gdyby wartość nie przekraczała 1500zł to też byłby wyposażeniem.
    Tyle, że nie trzeba go wpisywać do EW.

  • 9. Data: 2009-11-01 12:31:28
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > w KF: Nawet gdyby wartość nie przekraczała 1500zł to też byłby
    > wyposażeniem. Tyle, że nie trzeba go wpisywać do EW.

    Oczywiście, zgadza się.

    --
    grzegorz

  • 10. Data: 2009-11-02 07:47:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Nov 2009, grzegorz wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał
    >
    > Ciekawy artykuł jest też tu http://www.gazetaprawna.pl/blogi/marek_kutarba/
    > który mówi że:

    ...to samo co Tomek? ;)
    (no nie da się inaczej, bo tak własnie wynika z przepisów)

    pzdr, Gotfryd