  • 1. Data: 2009-10-31 19:47:01
    Temat: Re: Konieczność tłumaczenia faktur z zagranicy?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-31, Rafał K <r...@g...com> wrote:
    > Zakupiłem w tym miesiącu program komputerowy z USA w wersji
    > elektronicznej - czyli import usług. Czy ta faktura przed wpisaniem do
    > KPiR oraz innych ewidencji musi być przetłumaczona na język polski?
    > Czy tego tłumaczenia musi dokonać tłumacz przysięgły?

    Ja nawet własnych zagranicznych nie tłumaczę na polski i się
    podczas czynności sprawdzających nie czepiali. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2009-10-31 19:58:56
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 31 Paź, 20:47, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Ja nawet własnych zagranicznych nie tłumaczę na polski i się
    > podczas czynności sprawdzających nie czepiali. :)

    Mogłeś wtedy zapytać o podstawę prawną tego czepiania się :) Ciekawe
    co by wtedy odpowiedzieli - że to oni tu zadają pytania? ;)

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Wyniki lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

  • 3. Data: 2009-10-31 20:03:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-10-2009 o 20:58:56 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

    > Mogłeś wtedy zapytać o podstawę prawną tego czepiania się :) Ciekawe
    > co by wtedy odpowiedzieli - że to oni tu zadają pytania? ;)

    Ja tak samo miałem - umowy i faktury po angielsku, czynności sprawdzające
    przebiegły gładko. Miła Pani się tylko zdziwiła że nie mam po polsku,
    bo przecież kontroler nie musi znać angielskiego.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-10-31 20:05:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    napisał(a):

    > Mogłeś wtedy zapytać o podstawę prawną tego czepiania się :) Ciekawe
    > co by wtedy odpowiedzieli - że to oni tu zadają pytania? ;)

    A podstawę prawną masz w ordynacji podatkowej - na żądanie kontrolującego
    musisz zrobić tłumaczenie. Z tym że nie ma wzmianki nic o tłumaczeniu
    przysięgłym,
    więc możliwe że własnoręczne (+pokwitowanie zapoznania się z art 233KK ;))
    wystarczy.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-11-01 07:22:17
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    > Mogłeś wtedy zapytać o podstawę prawną tego czepiania się :) Ciekawe
    > co by wtedy odpowiedzieli - że to oni tu zadają pytania? ;)

> [...]

    Ach sorry, przeczytałem za pierwszym razem "podczas czynności
    sprawdzających SIĘ czepiali" :)