  • Data: 2008-05-26 13:28:33
    Temat: Re: prywatny samochod -> ST
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    >   Jak US się przyczepi przy kontroli, to IMO wskaże na pozorność umowy.
    >   Mianowicie kupujący kupił za 15 kzł, ale okazało się ze to chłam
    > więc od umowy chciał odstąpić bo cena była zawyżona.
    >   Proba obrony pogrąży podatnika jeszcze bardziej - bo co powie, że
    > owszem, transakcja była "ustawiona" aby WP podwyższyć? ;)

    Ale faktyczna wartość rynkowa wynosi właśnie 15 kzł. To wolny kraj i
    chyba X i Y mogą sobie sprzedawać ten samochód codziennie do końca
    życia, bez uzasadnienia? Jeśli US podważy wartość tranzakcji i powoła
    rzeczoznawcę, to dowie się, że to nie chłam, a jedynie widzimisie X i
    Y, którzy z wyłacznie sobie znanych powodów postanowili dokonać
    podwójnej tranzakcji.
    Przyznam, że byłem mocno zaskoczony dowiadeując się, że WP powinna być
    ustalana w oparciu o dowód zakupu (nawet z przed kilku lat), a jedynie
    w sytuacjach spadków, darowizn itp. w oparciu o wycenę rzeczoznawcy.
    Przypuszczam, że często bywa odwrotnie niż w przypadku X. Dowód
    zakupu, powiedzmy z przed 10 lat, może opiewać na sumę wielokrotnie
    wyższą niż aktualna wartość rynkowa, stąd moje ostatnie pytanie w
    pierwszym poście: czy oprócz dowodu zakupu jest jakiś górny limit
    wynikający z aktualnej wartości rynkowej (nie mówię o ogólnym limicie
    20k Euro).

    Serdeczne dzięki za komentarze,
    Pozdro
    K.