eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprowadzenie księgowosci i papierkologii z ponoszeniem odpowiedzialnosci › Re: prowadzenie księgowosci i papierkologii z ponoszeniem odpowiedzialnosci
  • Data: 2009-07-13 09:05:30
    Temat: Re: prowadzenie księgowosci i papierkologii z ponoszeniem odpowiedzialnosci
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    robercik-us pisze:
    > Planuję otworzyć DG, ale nie uśmiecha mi się tracić ileś godzin mojego
    > bardzo cennego czasu na bawienie się w tego, kim w istocie nie jestem -
    > księgowego i prawnika.
    >
    > Czy zatem istnieją takie firmy, które podejmą się prowadzenia tej zabawy
    > i wezmą za to odpowiedzialność?

    Bezpośrednia odpowiedzialność za zobowiązania podatkowe zawsze będzie
    spoczywała na Tobie. Biuro musi mieć wykupione OC - jest obowiązkowe.
    Ty masz do osoby prowadzącej księgi regres kiedy z jego winy poniesiesz
    szkody.
    Musi to być jednak wina księgowego. Wierzy Ci na słowo, gdy mówisz że
    tak czy inny wydatek jest związany z DG (i jak to szwagier jeździ twoim
    leasingowym samochodem to już Twoja sprawa i Twoje ryzyko). W końcu
    księgowy to nie detektyw i nie płacisz mu żeby Cię przed Tobą samy
    ochraniał.

    Dodatkowo osoba która prowadzi księgi ponosi bezpośrednią
    odpowiedzialność karno-skarbową za prawidłowość prowadzenia ksiąg,
    prawdziwość danych (na etapie faktura-wpis), prawdziwość informacji
    podawanych na deklaracjach pod którymi się podpisuje.

    Nie daj się wrobić w sytuację, gdy to Ty co miesiąc podpisujesz
    deklarację którą sporządziło biuro. Nie wiesz co tam jest i czy
    deklaracja jest zgodna z zapisami w księgach/rejestrach.
    Jeżeli księgowy nie chce pełnomocnictwa do US, trzymaj się od niego z
    daleka.

    Dokładnie przeczytaj umowę, szczególnie w zakresie tego za co kto ponosi
    odpowiedzialność. Jak zbyt zawile napisane, zapytaj jakiegoś znajomego
    prawnika albo nawet uderz tutaj lub na .prawo.

    W dobrze skonstruowanej umowie każda ze stron odpowiada za swoje czyny,
    nie za cudze.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl