    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: protokol
    Date: Thu, 16 Feb 2006 09:24:20 +0100

    On Thu, 16 Feb 2006, Docent wrote:

    > Przeksięgowanie jest bez znaczenia dla celów podatkowych - pozostaje po
    > stronie kosztów. Natomiast jego brak wpłynie na ewentualne wyliczenie
    > śreniej marży przez US

    ...wyliczenie czego i *po co* ?
    W krótkim czasie pada "średnia marża" obok "US" - jakąś nowelizację
    przeoczyłem ?
    No bo skoro liczą to widać potrzebne...

    Wydawało mi się że jedyny przypadek zastosowania to art.25.2.1
    (nawet nie 25.2.3 bo tam jest "rozsądna" a nie "średnia").
    Dawniej jeszcze mogło być potrzebne do faktur wewnętrznych VAT,
    teraz jest "cena zakupu" i z głowy.
    Ew. zarzut nierzetelnego wykazania podstawy opodatkowania powinien
    wg ustawy skutkować wyliczeniem wg *sztywnej* marży w wysokościach
    odniesionych do przychodu w art.24b, zależnej od rodzaju DG (od
    5% przy handlu do 80% przy usługach adwokackich i rzemieślniczych)
    ew. doszukanie się "nieujawnionych źródeł" - też na sztywno 75%.

    Na co komu "średnia" ??

    > - koszt własny sprzedanych towarów będzie zawyżony.
    >
    > Zatem decyzja należy do pytającego :)

    A to zawsze :)

    W sumie to kombinowałem czy nie ma jakiegoś przepisu sugerującego
    konieczność wydzielenia "strat" - nie w rozumieniu ujemnego dochodu
    (rzekłbym: "strat właściwych") a ujemnego przychodu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)