  • Data: 2009-07-18 15:03:02
    Temat: Re: problem z Urzedem Skarbowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    O, przeoczyłem :)

    On Sat, 18 Jul 2009, Wojtek wrote:

    > Jak zwał, tak zwał- można zamist "porady" użyć wyrażenia "co sądzicie na
    > taki temat"

    To trzeba tak zrobić!

    > Piszę ten tekst, ponieważ nie pierwszy raz spotykam się na tej grupie ze
    > swego rodzaju arogancją zawodową.

    Wręcz przeciwnie - mój kometarz wyniakał *wyłącznie* z tego, że
    podatki to *nie* jest mój zawód.
    I po prostu nie wolno udzielać porad - a kara jest wysoka.
    Dodajmy - kara masowo nie egzekwowana, ale możliwa.
    To, że prawo mamy jakie mamy, i że jakieś skromne 99% obywateli
    nie zdaje sobie sprawy z *możliwych* konsekwencji wypełnienia
    druku PIT sąsiadowi, razem z faktem że *dotąd* nie było afery
    z wyciągnięciem konsekwencji z takiego przypadku "zgodnie z prawem"
    jeszcze o niczym nie świadczy.
    Przez ostatnie 20 lat też wojsko od nikogo nie "pożyczyło na ćwiczenia"
    samochodu służbowego - poza jednym publicznie nagłośnionym
    przypadkiem. Zgodnie z prawem.
    Celem wykazania, że jak się chce to można prawo zastosować (chyba).

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, "szary podatnik"...)