  • Data: 2009-08-05 12:35:41
    Temat: Re: praca za granica malzenstwo.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    marcin goralski wrote:

    > no niby proste, ale tak przez telefon to kiepsko..

    akurat bezproblemowo,
    google, doradca podatkowy wybierasz pierwszy z brzegu
    na 99% da się załatwić przez email.

    > jakis konkretny termin etc?

    aha, 30 dni od zmiany danych wymaganych na NIP-3
    potem kara 1000 zł, ale nie wiem czy ktokolwiek ją kiedykolwiek dostał
    najwyżej "odpalisz" kontrolę z US na samym sobie.

    > akurat % lepsze w pl ;)

    jedno drugiemu nie przeszkadza
    mozesz miec konto w polsce, ale jako nierezydent
    nie wszystkie banki na to pozwalają, ale bez problemu do się to zrobić.

    > nie bo co by nie bylo to jestem w irlandii czasowo (no x lat jeszcze
    > powiedzmy).
    1.
    no to kolego kolejny mandacik zarobiłeś. Miałeś wymeldować się
    najpóźniej w dniu wyjazdu.

    2.
    to lepiej tego głośno nie mów, że jestes czasowo.
    Bo jak jesteś czasowo, to twoje dochody podlegają opodatkowaniu w Polsce
    Niezłożenie pita może cię sporo kosztować.

    Wersja oficjalna: wyjechałeś z zamiarem wyjechania i niewracania.
    Bo inaczej to ci kiepsko wróżę.