    From: "bg" <p...@n...gg>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: praca w UK a podatki w Polsce
    Date: Sat, 16 Apr 2005 03:37:40 +0200

    news:d3pk80$dp7$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    PITa

    > wedruj do doradcy podatkowego.
    > zapłacisz 100 zł, co będzie jakieś 1/50 tego co dostaniesz jak cie dorwą.

    hmm, wole sie najpierw zorientowac co mi grozi i dokladnie za co.
    Przeczytalem ustawe o opodatkowaniu osob fizycznych plus umowe podpisana z
    UK o podwojnym opodatkowaniu...
    ---------------------
    Ustawa o opodatkowaniu osob fizycznych:
    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej(...) podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości
    swych dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów
    (nieograniczony obowiązek podatkowy).

    Umowa z Wlk Brytania (fragment o pracy najemnej, dalem A i B dla lepszego
    zrozumienia):
    pkt.1. jesli osoba mieszka w panstwie A to jest opodatkowana w panstwie A
    chyba ze praca wykonywana jest w panstwie B, wtedy moze byc ona opodatkowana
    w panstwie B

    pkt.2. bez wzgledu na pkt 1 jesli osoba mieszka w A i pracuje w B to moze
    byc opodatkowana tylko w A jezeli nie przebywa w B dluzej niz 183 dni
    ------------------

    Jak to interpretowac ? Czy jesli pracowalem wiecej niz 183 dni w UK to
    znaczy ze Polska nie ma prawa do przyczepienia sie do tych pieniedzy.? Poza
    tym w umowie tej jest jeszcze wzmianka o "miejscu zamieszkania", ktore
    przenosi sie do UK jesli mieszkam tam wiecej niz 183 dni i jesli to jest moj
    glowny "osrodek zycia", jak sie to ma do "miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej" w tresci polskiej ustawy o podatkach jesli
    mieszkalem w UK bez wymeldowania z Polski?

    moim zdaniem nie jest zle, moge zawsze powolywac sie na ten dokument i
    interpretacje tych 183 dni...

    --
    bg