  • Data: 2011-10-13 00:38:37
    Temat: Re: pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/12/2011 6:20 PM, _ąćęłńóśźż wrote:
    > A tak swoją drogą czy i w jakiej wysokości jest kwota wolna dla I. grupy
    > podatkowej (o pożyczce mowa)?
    >

    > -----

    a co lenia masz i ustawy nie chce sie poczytac?

    w tej samej wysokosci jak w ustawie o podatku od spadkow i darowizn.

    9637 zl.

    przy czym mozesz to podwoic, bo teoretycznie pozyczka moze byc od obojga
    rodzicow czyli dwie pozyczki po połowie od kazdego z rodziców. A ze w
    jednym przelewie...

    Po za tym jakby sie trzymac ustawy od darowizn to tam jest jeszcze
    kolejne podwojenie tej kwoty jesli darowizna jest na cele budowlane,
    wiec teoretycznie pozyczka na cele budowlane powinna podlegać tej samej
    zasadzie.
    Wiec razem okolo 36 tys wg mojej opinii powinno byc bez podatku.

    przy czym uwaga o ile przy darowiznie podatek placi sie od nadwyzki to
    przy pozyczkach jest to wyraznie okreslone

    "pozyczki do wysokosci kwoty darowizny zwolnionej". czyli za 9637 nie
    placi sie nic a prz 9638, placi sie od calosci.
    Nie wiam jak to USy interpretuja, ale wg, mnei wlasnie tak.

    no i kolejny myk zgloszenie 14 dni od daty umowy, a nie przelewu.

    w darowiznach jest 6 miesiecy od daty wykonania darowizny czyli
    przelewu, a nie spisania jakiegos tam papierka. Z WYJATKIEM PAPIERKA
    NOTARIALNEGO. wowczas od daty umowy notarialnej.