eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipomocy - korekta PIT-5 - ulga podatkowa a praca na etacie › Re: pomocy - korekta PIT-5 - ulga podatkowa a praca na etacie
  • Data: 2004-03-08 11:09:12
    Temat: Re: pomocy - korekta PIT-5 - ulga podatkowa a praca na etacie
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mozna zrezygnowac z obniżania zaliczki na podatek na PIT-5, bo
    > podatek ma byc liczony "wg. skali z art. 27" a owo obniżenie jest
    > integralnym elementem skali podatkowej.
    > Nie uznając obniżenia zaliczki podatek wyliczany jest niezgodnie z
    > ustawowymi zasadami. Nie wazne na czyją korzyśc, wazne że źle.

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, ale jak zwykle kazda odpowiedz rodzi
    kolejne
    pytania :)
    Jak jest w tym przypadku z odliczaniem skladki na ub. zdrowotne.
    t.j. jesli po odjeciu kwoty zwolnionej od podatku wychodzi mi w rubryce
    47 "0" lub jakas znikoma kwota kilku zl.to w rubryce 48 PIT-5
    (skladki na ub. zdrowotne od pocz. roku ...)
    wpisuje kwote zaplaconych skladek czy je jakos pomniejszam?
    Z tego co pamietam na zeszlorocznym druku PIT 5 byla informacja
    ze pomniejszone o skladki odpowiadajace kwocie zwolnienia
    lub cos w tym rodzaju?

    Z gory dziekuje,
    T.P.