    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podwójna faktura
    Date: Fri, 8 Sep 2006 11:46:22 +0200

    On Fri, 8 Sep 2006, wombi wrote:

    > Faktura jest elementem umowy.

    No toś ćwieka zabił...

    > "Wystawienia faktury przez sprzedającego nie
    > można uznać za element negocjacji.

    ...zdecydowanie nie! W pełni zgoda.

    > Jest to już element umowy - stwierdził Sąd Najwyższy" sygn. II CK 7/05.

    No i jest ćwiek.
    Przypomnę iż parę lat temu któryś US zarzucił hurtowni wystawianie
    nieprawidłowych faktur (i poszedł do kontrahentów z pretensjami
    o zwrot VATu odliczonego od nieprawidłowych f-r). Powód? - ano to
    że faktura ma być wystawiona *PO* dokonaniu sprzedaży (a były
    wystawione kilka minut PRZED wydaniem towaru, co zaświadczały
    wdrukowane do faktury i WZ czasy).
    A umowa to IMVHO zgodnie z KC to co owo słowo znaczy: *umowa*, czyli
    ustalenie *zamiaru* dokonania transakcji, a nie dowód jej wykonania.
    F-ra na mój gust dowodzi że jedna ze stron (lub obie jeśli jest
    podpisana) uznała iż umowa miała miejsce. Ale jest stwierdzeniem
    faktu zajścia transakcji "po" (a nie "przed", czym jest umowa!).
    Chyba przypadnie tego orzeczenia poszukać, bo mi się nie widzi
    coś w argumentacji :]

    pzdr, Gotfryd