  • Data: 2003-08-01 10:49:59
    Temat: Re: podstawa wynagrodzenia za czas choroby
    Od: "ata" <a...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > pracownik zachorował w połowie maja i nie miałam wątpliwości z wyliczeniem
    > wynagrodzenia za czas choroby za maj, natomiast choroba nieprzerwanie
    trwała
    > również przez część czerwca.
    > Czy zatem przy obliczaniu wyn. za czas choroby za czerwiec obliczam nową
    > podstawę czy też biorę tą obliczoną sprzed choroby (wydaje mi się, że ta
    > druga opcja na podst. przepisów o zasiłkach chorobowych).

    USTAWA
    z dnia 25 czerwca 1999 r.
    o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i
    macierzyństwa.
    (Dz. U. 12 lipca 1999 r.)

    Art. 43. W razie ponownego powstania prawa do zasiłku chorobowego, podstawę
    wymiaru zasiłku chorobowego oblicza się na nowo, jeżeli przerwa między
    okresami jego pobierania trwała co najmniej 3 miesiące kalendarzowe.

    BR