eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodroze sluzbowe przedsiebiorcy - koszty uzyskania przychodu › Re: podroze sluzbowe przedsiebiorcy - koszty uzyskania przychodu
    From: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podroze sluzbowe przedsiebiorcy - koszty uzyskania przychodu
    Date: Sun, 5 Sep 2004 18:55:49 +0200

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    news:chbtlt$5bc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Sądząc po wątku w sprawie ryczałtu
    > (art 20a - skreślony) myślę, że masz jakieś trefne teksty ustaw :-)
    > W art 5 nie ma nic o rejestracji.

    Odnosnie art 20a ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych rzeczywiscie
    jest on skreslony
    (rzeczywiscie nie wzialem najnowszej wersji ustawy).
    Znasz moze bezplatna strone, na ktorej ustawy i rozporzadzenia na bierzaco
    aktualizowane?
    W art.5 (ustawy o VAT) nic nie ma o rejestracji, ale jest w art.96, ktory
    bezposrednio odnosi sie do art.5

    > Skoro podleganie obowiązkowi podatkowemu w kraju wykonania, to
    > raczej nie rozliczenie przez nabywcę,ale może obowiązek rejestracji
    > do celów VAT dla wykonującego usługę w kraju
    > świadczenia? Nie wiem, tak sobie dywaguję

    Nie ma obowiazku rejestracji w kraju w ktorym sie swiadczy usluge.
    Prowadziloby to do sytuacji ze jezeli firma polska swiadczylaby usluge
    np. 1 miesiac we Francji, nastepny w Angli itp. to musialaby sie rejestrowac
    w kazdym
    kraju po kolei. Podatek placi nabywca uslugi w kraju UE.
    Firma zagraniczna jest w takiej samej syutacji jakby przykladowo firma
    polska importowala usluge
    W tym wypoadku firma polska jest zobowiazania do naliczenia u siebie podatku
    (nalicza sobie
    wtedy podatek nalezny i naliczony - ktory sie kompensuje i wychodzi na 0)

    > Nie pisz o eksporcie usługi, bo nie ma już czegoś takiego :-)
    > (nie ma definicji w ustawie)
    > Może warto sprawdzić jakie działania i wykonane usługi w
    > kraju Wspólnoty nie zmuszają do zarejestrowania się do celów VAT w
    > kraju świadczenia

    Oczywiscie ze nie ma ale slogan zostal i chyba szybciej napisac "eksport
    uslugi do UE" niz
    "firma z siedziba w Polsce swiadczaca usluge w kraju UE, gdzie miejscem
    swiadczenia uslugi jest kraj UE"?

    pozdrawiam
    mcgregor