  • Data: 2002-06-11 22:23:15
    Temat: Re: podpis pełnomocnika na Fa
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Ika <f...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:e...@4...com..
    .
    > Czy to prawda, że pełnomocnik firmy (mąż osoby prowadzącej DG),
    > za którego nie są odprowadzane składki ZUS nie może podpisywać
    > zbyt wielu faktur, żeby US się nie przyczepił?
    > Sytuacja jest taka: osoba prowadząca DG (żona) przebywa na urlopie
    > wychowawczym, więc mąż praktycznie sam prowadzi jej działalność.
    > Został ustanowiony pełnomocnikiem (widnieje na wpisie do ewidencji
    > DG). Czy może podpisywać większość faktur, czy jest to do podważenia
    > przez US?
    > Bardzo proszę o odpowiedź.
    >
    > Ika

    Ach, była już podobna rozmowa ale ja nie znalazłem przepisów ściśle tego
    dotyczących.
    Myslę że nie tyle US się czepi co ZUS. Mąż faktycznie staje się wtedy osobą
    współpracującą i powinno się za niego płacić składkę ZUS.
    US raczej nie ma o co, bo osobą upoważnioną do podpisywania faktur może być
    każdy.
    A najlepiej jest jak mąż trochę poćwiczy Twój podpis :))

    WS