  • Data: 2005-08-02 16:37:45
    Temat: Re: "podnajem mieszkania"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Aug 2005, Jasek wrote:
    [...]
    > Reasumujac. Jezeli uzyczam to mieszkanie "czlonkowi rodziny", to mimo ze on
    > je wynajmuje i czerpie z tego zyski, nie stanowi to mojego dochodu, a skoro
    > brak jest dochodu, brak takze obowiazku podatkowego. Dobrze zrozumialem?

    IMO dobrze zrozumiałeś.
    Uprzedzam że doradcą podatkowym nie jestem.
    Nadto bycie "członkiem rodziny" nie jest określone - wg jakiego
    przepisu, w innych miejscach ustawodawca odwołuje się do stosownych
    definicji np. "w rozumieniu ustawy o podatku od spadków i darowizn".
    Nie mam chwilowo pojęcia czy chodzi o osobę "we wspólnym gospodarstwie
    domowym" czy jakiś inny wynalazek.
    Natomiast trzeba IMO zwrócić uwagę na brak kosztów: "normalnie"
    wynajmujący może rozliczać KPiR i odliczać wydatki (związane z lokalem)
    od dochodu do opodatkowania.
    Przy użyczeniu jest wyraźny zapis - "nie stanowią kosztu uzyskania
    przychodu", IMO to znaczy NAWET jeśliby to podnajmujący je ponosił.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)