  • Data: 2010-04-02 15:41:32
    Temat: Re: podatki i złoto
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Uwaga natury filozoficznej: zabawne, że złoto nazwałeś "substytutem
    > pieniądza". Ja bym rzekł raczej, że to złotówka (dolar, euro, juan
    > itd.) to substytut złota :-)

    Hehe, dokładnie. Rządy mogą sobie mowić co chcą, ale za garsc złota można
    było kupić w starożytności niewolnika, w średniowieczu konia, a dzisiaj
    samochód :) Ale to żaden argument dla urzędników, że złoto jest jedynym
    prawdziwym pieniądzem i to wcale nie w jakiejś przenośni.
    Wyobraźmy sobie sytuację turbo - w ciągu roku złotówka traci na wartości
    tak, że złoto 10-krotnie drożeje. I co? I niby mam jeszcze za to zapłacić?
    Dobrze, że złoto można w tyłku schować i uciec, choć obawaim się że kwestią
    czasu jest obowiązek rejestracji posiadanego złota

    Pozdr,L.