  • Data: 2007-03-12 22:10:30
    Temat: Re: podatek od spadku - ustalili to wreszcie ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Mar 2007, Wedan wrote:

    > Niestety liczy się data zgonu, wtedy nabywasz spadek, a postanowienie tylko
    > stwierdza nabycie spadku.

    Ktoś mnie jakiś czas temu prostował: owszem, spadek nabywa się w dniu
    śmierci spadkodawcy, ale obowiązek podatkowy powstaje z dniem przyjęcia
    spadku lub wykonania polecenia (zapisu, zachowku).
    Być może z przepisów o "warunku" wywodzi się przyjmowanie że to z dniem
    stwierdzenia nabycia (sądowego), bo mi to nie do końca pasuje a tak
    raz czy drugi pisano (że z dniem orzeczenia sądu, a przecież przyjęcie
    może odbyć się ustawowo w 6. miesiącu - stwierdzenie już NIE zmienia
    tego, że nabycie miało miejsce).
    Przepisy w art.6 tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html