  • Data: 2006-05-04 20:50:42
    Temat: Re: podatek od pozyczki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 May 2006, Marek wrote:

    > Sprawa wyglada tak: rodzice pozyczyli mi na mieszkanie znaczna sume pieniedzy
    > (powyzej 20000), jezeli spisze umowe pozyczki z nimi to bede musial zaplacic
    > (lub oni) podatek PCC w wysokosci 2% od calej kwoty.

    *całej*?
    Mi nie pasuje!
    +++
    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    [...]
    10) pożyczki udzielane:
    [...]
    c) na podstawie umowy zawartej między osobami zaliczonymi do I grupy
    podatkowej do wysokości kwoty niepodlegającej opodatkowaniu - na zasadach
    określonych w przepisach o podatku od spadków i darowizn,
    ---

    Mam pytanie do grupy: czy "na zasadach" oznacza, że w razie przypadków
    szczególnych z ustawy o podatku od darowizn mają zastosowanie te
    szczególne regulacje? Mi by wychodziło że tak.
    A przy darowiźnie na cele mieszkaniowe jest dodatkowa kwota zwolniona
    od opodatkowania - coś ok. 19200 zł, prawda?
    Jak "rodzice" to wychodzi 2*9600+19200, dobrze myślę?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)