eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodatek od dyskonta przy wykupie obligacji otrzymanych w spadkuRe: podatek od dyskonta przy wykupie obligacji otrzymanych w spadku
  • Data: 2005-04-05 21:15:50
    Temat: Re: podatek od dyskonta przy wykupie obligacji otrzymanych w spadku
    Od: "akbukowc" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja ostatnio zrobilem fajny interes.

    Kupilem obligacje o wartości nominalnej 100 zł po cenie 110 zł (do wykupu
    było kilka miesiecy). Obligacje wzrosły do 112 i nastąpił wykup obligacji.
    Myslałem, że podatek belki obliczy mi biuro wg wzoru: wykup-koszt
    zakupu=zysk*19%, co w moim przypadku byłoby 112-110=2*0,19=38 gr

    Biuro miało mnie wiecie gdzie i naliczyło podatek belki wg wzoru:
    112-100=12*19%=2,28zł. Innymi słowy dopłaciłem do tego interesu.
    Interweniowałem w biurze maklerskim PEKAO SA, ale włoscy makaroniarze zbyli
    mnie zdawkowo. Miałem chyba 9 takich obligacji i zasiliłem Budżet Państwa
    niewielką kwotą, którą nazwałem podatkiem od polskiej głupoty.