  • Data: 2002-06-23 23:33:19
    Temat: Re: podatek od "dokapitalizowania" spółki cywilnej
    Od: j...@i...pl (Jacek) szukaj wiadomości tego autora

    wszystkich(...)
    > Spółka cywilna nie jest sama w sobie podmiotem, nie posiada także kapitału
    > zakładowego = kapitałem spółki jest majątek wspólników. Wspólnik może po
    > prostu przelać pieniądze na konto spółki i wykorzystać je do dzialalności
    > gospodarczej w spółce, nie ma od tego żadnych podatków i nigdzie sie tego
    > nie rejestruje (poza rozrachunkami z właścicielami przy pełnej
    księgowości)

    > Maddy
    > e-mail: m...@e...com.pl

    Ta odpowiedz nie musi być prawdziwa.
    Dlaczego bo domyslam sie, że :
    1) Spolka zadeklarowala udzialy w umowie spolki znacznie mniejsze niz ten
    milion.
    2) W czasie trwania spolki jej dzialalnosc nie dala zysku netto = milion.
    3) Wspolnicy nie sa w stanie wykazac skad wziely sie srodki na pokrycie
    wartosci tej nwestycji.
    Jesli wystepuje powyższa sytuacja to wspolnicy powinni sporządzic aneks i
    podwyzszyc wartosc udzialow od których powinni zaplacic PCC.
    Jacek