  • Data: 2002-06-20 06:29:38
    Temat: Re: podatek od "dokapitalizowania" spółki cywilnej
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:aeqi5d$748$1@news.tpi.pl...
    > Spółka cywilna nie jest sama w sobie podmiotem, nie posiada także kapitału
    > zakładowego = kapitałem spółki jest majątek wspólników. Wspólnik może po
    > prostu przelać pieniądze na konto spółki i wykorzystać je do dzialalności
    > gospodarczej w spółce, nie ma od tego żadnych podatków i nigdzie sie tego
    > nie rejestruje (poza rozrachunkami z właścicielami przy pełnej
    księgowości)

    Dzięki za odpowiedź.
    Moja wątpliwość powstała po artykule w poradniku podatnika- takiej
    broszurze dodawanej co jakiś czas do gazety Puls Biznesu.
    Tam jest opisany przypadek ścigania przez Urząd Skarbowy za pożyczkę
    właścicieli do swojej firmy. Chodziło o zysk z odsetek.
    Dodatkowo na samym początku płaciłem podatek skarbowy 2% od zadeklarowanych
    wkładów.