  • Data: 2002-09-12 07:23:42
    Temat: Re: podatek od darowizny (mieszkanie)
    Od: "Adaś N." <N...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Marcin" [...]
    > bede
    >
    > nabycie innej nieruchomosci nie przeszkadza.
    > Lecz jesli sie pan wyprowadzi.... to podatek...

    Wlasnie moja cioteczna babka chce mi darowac mieszkanie i nie wiemy jak to
    zrobic aby zaplacic jak najmniejszy podatek.
    Z tego co wywnioskowalem mozna je darowac i jesli sie zdeklaruje ze bede
    mieszkal w nim przez conajmniej piec lat nie bede musial placic podatku, czy
    tak?
    Moglbys podac jakas podstawe prawna, bylbym bardzo zobowiazany.
    Rozpatrywalismy jeszcze mozliwosc sprzedazy (takiej troche fikcyjnej)
    podobno mniejszy podatek, ale obawiam sie ze US moze zapytac skad mialem
    pieniadze na to mieszkanie i tu moge miec problemy.
    Co myslisz o tym?
    Jak sformuowac umowe darowizny.
    Z gory dzieki za odpowiedz.
    Pozdrawiam Adam