eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodatek dochodowy od doch. osiągniętych w walutach - kurs sprzedaży NBP czy średni ? › Re: podatek dochodowy od doch. osiągniętych w walutach - kurs sprzedaży NBP czy średni ?
    From: "Andrzej Broński" <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek dochodowy od doch. osiągniętych w walutach - kurs sprzedaży
    NBP czy średni ?
    Date: Sun, 18 Apr 2004 19:22:26 +0200

    Użytkownik "Leon" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c5ucot$f9o$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Imho to jest nie do sprawdzenia, zwłaszcza u zagranicznego brokera. Urząd
    > Skarbowy posiada bardzo duże uprawnienia ale tylko u nas na wsi (czyt. w
    > Polsce). Pozostaje tylko dylemat moralny - płacę podatek od tego co
    > zarobiłem i dzielę się z innymi (tu nie do końca, bo to w większości
    > pięniądze wyrzucone w błoto lub ukradzione, ale jednak jakaś tam ich część
    > idzie na oświatę, ochronę zdrowia itp.) czy to olewam?
    > Każdy musi sobie sam na nie odpowiedzieć.

    No tak, ale do tego kwestia sprawdzenia - przecież nawet jakby Urząd
    Skarbowy miał uprawnienia do kontroli u zagranicznego brokera, to musi miec
    jakieś przesłanki co do tego, żeby sprawdzić. W sprawie każdego obywatela
    przecież nie mógby kontrolować ;)
    A jak wygląda ta kwestia u polskich brokerów walutowych - tzn. x-trade? Czy
    pit jest automatycznie wystawiany, czy też samemu trzeba podjąć decyzje w
    sprawie "rozliczania lub nie".

    P.S. A co do tej nierozkradzionej części podatków na zdrowie to bez
    pieniędzy to możemy mieć ochrone zdrowie, ale jak już się rozchorujemy to
    dopiero trzeba mieć pełny portfel...