  • Data: 2004-02-26 13:28:00
    Temat: Re: podatek dla szkol
    Od: "GT!" <c...@m...sig> szukaj wiadomości tego autora

    Mario wrote:
    > Do chwili wejścia nowej ustawy o VAT obowiązuje rozporządzenie Min.
    > Fin. z
    > 24.12.2003 (Dz.U. Nr 224, poz 2229).
    > Zwalnia ono z VAT sprzedaż kompów dla szkół, a więc nie opłaca Ci się
    > handel ze szkołą (jeśli podlegasz pod VAT).
    > W zeszłym roku było 3% VAT dla szkół :).

    wielkie dzieki za info ale mam jeszcze jedno pytanie:
    znalalzem cos takiego: http://podatki.pl/bap1.php/300801.htm
    oto fragment:
    "(...)
    3. 1. Sprzedawca stosuje stawkę podatku, o której mowa w § 2, pod warunkiem
    otrzymania od szkoły lub przedszkola nabywającego towary, o których mowa w §
    2, w 3 egzemplarzach:
    1) zamówienia zawierającego:

    a) nazwę i adres szkoły lub przedszkola nabywającego towary, określone w
    załączniku do rozporządzenia,
    b) numer identyfikacji podatkowej lub numer tymczasowy szkoły lub
    przedszkola,
    c) nazwę i ilość towarów określonych w załączniku do rozporządzenia,
    które będzie nabywała szkoła lub przedszkole,
    d) potwierdzenie właściwego organu, że sprzęt komputerowy wymieniony w
    zamówieniu jest związany z realizowaną przez nabywcę działalnością
    dydaktyczną lub edukacyjną, oraz

    2) zaświadczenia, wydanego przez właściwy organ, o prowadzeniu szkoły lub
    przedszkola - w przypadku szkół i przedszkoli prowadzonych przez jednostki
    samorządu terytorialnego, albo
    3) urzędowo poświadczonej kopii zezwolenia wydanego przez właściwy organ
    na utworzenie szkoły lub przedszkola - w przypadku szkół i przedszkoli
    publicznych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu
    terytorialnego lub przez osoby fizyczne, albo
    4) urzędowo poświadczonej, przez właściwy organ, kopii zaświadczenia o
    wpisie do ewidencji niepublicznej szkoły lub niepublicznego przedszkola - w
    przypadku szkół i przedszkoli niepublicznych. (...)"

    czy to znaczy, ze dopoki szkola nie przedstawi mi takich dokumentow to moge
    sprzedawac sprzet ze stawka 22% czy ta kwestia tez ulegla zmianie?

    --
    pozdrawiam,
    diabelek na acn kropka waw kropka pl