  • Data: 2003-05-19 22:44:58
    Temat: Re: poczatkujacego watpliwosci...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 May 2003, Piotr wrote:

    >+ Czesc,
    >+
    >+ po prawie 1,5-miesiecznym okresie prowadzenia DG (sklep internetowy -
    >+ sprzedaz wysylkowa os. fizycznym, bez rachunkow, nievatowiec) uznalem, ze
    >+ warto sprawdzic czy odpowiednio podchodze do ksiazki (KPiR) i innych
    >+ obowiazkow. Bede b. wdzieczny, jesli ktos moglby zerknac i wskazac jesli cos
    >+ pominalem:

    Przyznam że bicia że na etapie "po początku" też tak zrobiłem. Tyle, że
    fizycznie udałem się do biura rachunkowego.

    Przeczytaj swój post i zastanów się moment: nawet nie wiemy
    czy rozliczasz VAT... Czy kupujesz towary handlowe, czy masz
    w związku z tym ewidencję zakupów (widziałeś w rozp. ds. KPiR
    "nie później niż w dniu przyjęcia na magazyn" ?), czy masz
    założone EŚT i EW (choćby puste), czy wpisałeś remanent
    początkowy do KPiR (to było pierwsze pytanie pani z biura:
    "a remanent gdzie pan wpisał ??" - dopiero później sprawdziłem
    w rozporządzeniu :>), czy...czy ja wiem co jeszcze ??

    [...]
    >+ * co z rzeczowymi skladnikami majatkowymi (np. faks), ktory zakupilem przed
    >+ rozpoczeciem DG, ale faktura jest na firme (mialem juz wtedy REGON)

    A to towar handlowy, wyposażenie czy ŚT ??
    IMHO w zależności od odpowiedzi występuje błąd albo dwa...
    Dla jasności: uważam że zakupy "na firmę" świadczą o prowadzeniu
    DG. Opinie przeciwne (że wolno kupować przed datą rozpoczęcia)
    również się spotyka - zawsze wtedy pytam co wskazuje na "prowadzenie".
    Na najczęście spotykaną odpowiedź ("że pierwsza sprzedaż") podam
    ci pytanie kolejne: czy wobec tego zatrudnienie 100 pracowników
    (ale ciągle bez przychodu) *jednak* nie wskazuje na "prowadzenie" :]

    [...]
    >+ * co ze stalym laczem, ktore kupilem na potrzeby firmy, ale z ktorego
    >+ korzystam tez prywatnie - czy moge wpisac w koszty, a moze tylko czesc?

    Ktoś kiedyś się dziwił: *prywatnie* korzystasz ?? Niemożliwe !
    A po czym to poznać ? ;)
    [...]
    >+ P.S. dzieki za dotychczasowa pomoc, sporo sie od Was nauczylem :)

    ...ja też :) Na początku przeczytałem *spory* stosik postów... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zastanawiający się czy pisanie na p.s.p.p jest "w celu osiągnięcia
    przychodu" :))