    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: płatności za granicę a NBP
    Date: Mon, 2 Feb 2004 12:13:30 +0100

    news:bvl5sn$pu6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy ktos z was ma na codzień do czynienia z płatnościami za granicę
    > innym kwartale niż dostawa towaru?
    > Obiło mi sie o uszy że trzeba wtedy informowac o tym NBP.
    > Ale jak, gdzie, kogo i w ogóle czy to prawda to sie nie moge
    dogrzebać.
    > Pomocy.. ja mam na głowie bilanse a tu grzebanie po ustawach o NBP
    albo
    > nie wiadomo po czym mi sie szykuje.

    Nie mam z tym wprawdzie do czynienia na codzień,
    ale kiedyś też mi się coś o uszy obiło
    i jedyne co mi przychodzi do głowy, to
    wynikający z prawa dewizowego obowiązek
    przekazywania do NBP
    NIEKTÓRYCH informacji
    w celach statystycznych,
    potrzebnych do sporządzania bilansu płatniczego Państwa.
    (rozporządzenie Dz. U. Nr 218/2002, poz. 1835)

    A szczególnie:
    "§ 3. Rezydenci dokonujący sprzedaży
    nierezydentom lub zakupu od nierezydentów
    towarów lub usług są obowiązani przekazywać NBP,
    za każdy kwartał, dane dotyczące stanów zaliczek
    otrzymanych lub zaliczek udzielonych w związku z taką
    sprzedażą lub takim zakupem oraz dane dotyczące
    stanów należności lub zobowiązań z tytułu takiej
    sprzedaży lub takiego zakupu, na formularzach,
    których wzory stanowią załączniki nr 2-5 do rozporządzenia,
    w terminie do 20 dni po zakończeniu kwartału,
    jeżeli wartość któregokolwiek ze stanów na koniec
    kwartału sprawozdawczego była równa lub przekroczyła 400.000 zł."

    Ze względu na kwotę może nie być obowiązku
    informowania NBP.