  • Data: 2004-02-02 11:52:26
    Temat: Re: płatności za granicę a NBP
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:bvl5sn$pu6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy ktos z was ma na codzień do czynienia z płatnościami za granicę w
    > innym kwartale niż dostawa towaru?
    > Obiło mi sie o uszy że trzeba wtedy informowac o tym NBP.
    > Ale jak, gdzie, kogo i w ogóle czy to prawda to sie nie moge dogrzebać.
    > Mam operacji importu kilka w roku, dostawa i zapłata w przeciągu kilku
    dni.
    > Ale szykuj mi się taka z przełuzona płatnością. I będzie to pierwsza z
    > wielu więc próbuje sie zorientowac co i jak.
    >
    > Ma ktoś doświadczenie? W ktorej ustawie to może siedziec. Nawet nie wiem
> [...]
    Nie wiem czy o to chodzi ale trzeba sporządzac sprawozdanie do NBP o stanach
    na kontach rozrachunkowych należności , zobowiązania oraz zaliczki od
    nalezności i zobowiązan walutowych.Tak na skróty to jak masz którejś kolwiek
    pozycji powyżej 400 000 PLN na koniec kwartału trzeba wysłać do 20 po
    kwartele takie sprawozdanie.Ustawa Prawo dewizowe DU 141 z 27.07.2002 oraz
    Rozporządzenie z 10 grudnia 2002 DU 218 z 2002.nie pamiątam czy zmiany ale
    chyba znacznych nie ma .
    Wiola