eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipit-36, zaliczki w cz. N? czy formularz musi byc oryginalny? › Re: pit-36, zaliczki w cz. N? czy formularz musi byc oryginalny?
  • Data: 2008-04-24 20:08:11
    Temat: Re: pit-36, zaliczki w cz. N? czy formularz musi byc oryginalny?
    Od: andrzej <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Kwi, 12:32, <a...@...pl> wrote:

    > Sume zaliczek mam w polach 53, 83, 181, 184. Bez tego oczywiscie nie dalo by
    > sie wyliczyc nadplaty / niedoplaty.
    > Jednak czy wpisywanie wszystkich zaliczek w czesci N jest wymagane? Tutaj
    > przedstawiony przyklad wypelniania
    PIT-36http://www.kurierlubelski.pl/module-dzial-view
    pub-tid-9-pid-51346.html dla
    > fikcyjnego obywatela :) prowadzacego DG i pracujacego na etat. Nie ma
    > podanych zaliczek w czesci N.

    > Dzieki.

    Wypełnienie pozycji N w pit-36 jest obowiązkowe w przypadku
    wystapienia w roku podatkowym zaliczek i urząd skarbowy nie przyjmie
    zeznania bez wypełnienia tych pozycji; jest to wynikiem zniesienia
    obowiązku sładania deklaracji miesięcznych pit-5 i pit-4. Pozycje N są
    potrzebne skarbówce w określeniu terminowości dokonywanych wpłat oraz
    ich wysokości. Może mały przykład... :)

    Podatnik X miał do zapłaty 300 PLN podatku; 100 w lutym i 200 w
    kwietniu... jednak "zapomniał" o tym obowiązku i wpłacił całe 300 PLN
    w grudniu. Brak obowiązku sładania deklaracji miesięcznych powoduje że
    US nie wie w jakich miesiącach pan X miał wpłacić pieniądze... a na
    Pit-36 nie widać że się spóźnił, bo tam jest widoczne tylko że ma do
    zapłaty 300 PLN i tyle... Pozycja N właśnie określa kiedy i w jakiej
    wysokości należy wpłacić podatek... i od jakiej podstawy zapłacimy
    odsetki za zwłokę... jeśli się spóźnimy. Wracając do przykładu... Pan
    X wpisze w pozycje N pit-36; że powinien zapłacić podatek w lutym i
    kwietniu; a US mu za to odpowiednio naliczy odsetki:(