    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pit-11 a pit-37
    Date: Fri, 28 Mar 2003 13:30:22 +0100

    "Piotrek" <k...@g...pl> wrote in message
    news:b61dlo$1rs$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam taki oto problem: pit 11 jaki dostałem zakładu pracy mam mam wpisane
    > ub.zdrowotne pobrane 308,70 zł (poz.74) a odliczone 19,17 zł (poz.75).
    > Wydaje mi się, że jest to bląd tym bardziej, że z tej umowy o pracę mam
    4900
    > zł przychodu, przy kosztach 1155,12 zł, społecznych 916,79 zł i zaliczce 0
    > zł.
    > I co ja mam wpisać do mojego pit 37 ??? Wg. pouczenia do pita wpisuje się
    > kwote z poz. 74 (w tym przypadku czyli wyższą).
    > Napiszcie proszę, czy dobrze myślę, że księgowa źle wpisała kwotę ub.
> [...]
    Księgowa się najprawdopodobniej nie pomyliła.
    Po prostu miesięcznie po odjęciu od brutto kosztów uzyskania przychodu i
    "innych" wyliczeniach na ubezpiecznie zdrowotne już nie starczyło, stąd
    odliczone tylko 19.17, bo tylko na tyle starczyło.
    Resztę niestety trzeba też zapłacić, ale z innych miesięcy. Stąd do rocznego
    zestawienia wpisujesz to co miało być czyli poz. 74, jak napisałeś.
    Dopiero tu jak ci z podatku zabraknie na zapłacenie całego ubezpieczenia
    zdrowotnego to ci darują, że nie będziesz musiał z własnej kieszeni
    dopłacać. Po prostu gdzieś tam po drodze wyjdzie ci zero.
    Tzn, wyjdzie ci minus, ale jest napisane, że jak kwota coś tam coś tam jest
    niższa niż kwota jakaś tam jakaś tam to wpisuje się zero.
    No i na koniec podatek zero i nawet nie masz z czego ulg sobie odliczyć.
    :-(.