  • Data: 2002-02-11 23:58:22
    Temat: Re: pierwszy raz choroba w DG - pomozcie prosze
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    1. W RSA pisze się kwotę świadczeń tylko wtedy, gdy firma wypłaca je
    pracownikowi i potem odejmuje sobie w deklaracji ZUS.

    2. Miałem ten przypadek: ustawa mówi, że można zmniejszyć składkę za
    miesiąc, w którym chorowałaś, jeśli przysługuje prawo do zasiłku. ZUS
    interpretuje to swoiście: twierdzi, że dopiero wtedy, gdy zasiłek zostanie
    wypłacony. Wypada więc zapłacić za styczeń pełną sumę (bez RSA) , spokojnie
    poczekać i po otrzymaniu pieniążków złożyć korektę formularzy za styczeń,
    zaś sumę odjąć od któregoś późniejszego miesiąca.

    3. Zmniejszenie sumy liczy się w proporcji:
    (dni nie objęte zwolnieniem)
    -----------------------------
    (dni kalendarzowe)
    Zdawałoby się, że trzeba tu podzielić przez dni kalendarzowe, pomnożyć przez
    liczbę dni nie objętych zwolnieniem i zaokrąglić do 1 grosza. Spotkałem się
    z twierdzeniem ZUSu, że po już drodze (po podzieleniu) trzeba zaokrąglic do
    1 grosza. Wymik wyjdzie inny (o 1 -2 grosze w górę lub w dół) , lecz
    słyszałem już o cofnięciu prawa do ubezpieczenia chorobowego z powodu
    rzekomej niedopłaty tak niedoliczonych groszy...

    Sory za rozgadanie, ale to temat-rzeka i jeszcze wiele niespodzianek nas
    czeka.

    Wypada życzyć, zbyś nie musiała korzystać z zasiłków
    Krzysztof