  • Data: 2012-04-09 17:58:15
    Temat: Re: pieniądze ze sprzedaży mieszkania na rachunek wspólny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    fotd wrote:

    > w związku z powyższym jeszcze jedno pytanie. Po sprzedaży musze zapłacić
    > podatek : 19%, chyba, że wydatkuję na inne cele mieszkaniowe w ciągu 2
    > lat. Jeśli rozszerzę wspólność, kto ma zapłacić podatek : tylko ja, czy
    > oboje, czy każde z nas ?

    najbezpieczniej bedzie jesli to co kupicie bedzie wasze wspolne. wowczas
    nikt sie nie przyczepi, ze ktoras strona kasy nie wydała.

    nawet jesli trzebaby bylo zaplacic podatek, to urzedu skarbowego nie
    ochodzi kto to zrobil. wazne by kwota sie zgadzala. Rownie dobrze moze
    to zrobic dobry wujek byleby wpisal za co placi. to nie grzywna, ktora
    trzeba placic osobiscie z wlasnego majatku. W przypadku wujka US moze co
    najwyzej zainteresowac, czy zaplacil "ktokowliek" podatek od faktu, ze
    nie z waszego majatku poszedl podatek czyli de facto wzbogaciliscie sie
    o kwote podatku.