  • Data: 2002-07-15 09:38:42
    Temat: Re: ostatni raz wynagrodzenia
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > Natomiast wobec faktu księgowania płac "w miesiącu którego dotyczą"
    > to owszem :) pytanie mam: przychody osobiste zalicza się zawsze
    > kasowo; czy rzeczywiście wypłaty moga być zaliczane memoriałowo ?
    > Co wtedy z przełomem roku: pracodawca zalicza w koszty za rok
    > np. 2001 a pracownik do dochodu za rok 2002 ??
    > Jakoś tak nie wierzę że można najpierw odliczyć a dopiero później
    > zwrócić "kredyt podatkowy" :)
    Gotfrydzie, a znajdź w ustawie jakis przepis który uzaleznia termin
    zaliczenia do opodatkowania moich dochodów z pracy od tego jaka metodę
    uznawania kosztów zastosował pracodawca.
    Znajdź jakiś, ktory nie pozwala stosować metody memoriałowej jeżeli
    wypłacamy wynagrodzenia za dany miesiąc w miesiącu nastepnym.
    Potem możemy podyskutować.

    > [...]
    >
    > Acz z tym co piszesz się zgadzam, to "memoriał" zawsze się
    > tak skończy: oprócz rzeczonych "telefonów księgowanych dziwnie"
    > -:) i tak *swój* ZUS trzeba kasowo, dla przykładu... Płatności
    > dla zakładów pracy chronionej *zdaje się* też, i takich 'patentów'
    > jeszcze kilka się znajdzie :(

    Tyle że sa to wyjątki wyraźnie okreslone prawem - więc podatnik nie ma
    możliwości wyboru. Przepis szczególny "przebija" przepis ogólny.

    Natomiast rozbijanie wg. sobie tylko wiadomej idei jednych wydatków na
    kasowe a innych na memoriałowe (czasem zupełnie niedorzecznie) jest
    według mnie niezgodne z przytoczonym przeze mnie art. 22 ust. 6 ustawy
    u PDoF.
    Nie mówie juz o takiej kwesti, że mozna sie samemu pogubić, czego
    przykład mam własnie przed sobą - przejęłam księgi po pewnej księgowej
    która co miesiąc zmieniała opcje - raz telefony kasowo, raz
    memoriałowo, raz wynagrodzenia kasowo, raz memowiałowo, raz zupełnie
    zapomniała zaksięgować wynagrodzeń i poszły w następny miesiąc.
    Na pewno sporo w ty niechlujstaw, ale gdyby był jeden system, łatwiej
    byłoby utrzymac porządek.
    Nota bene - księgowa pewnego dnia wzięła wypłatę i się ulotniła bez
    śladu .

    > Jestem za wprowadzeniem !
    To co? Zbieramy podpisy pod petycją? :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl