  • Data: 2006-11-06 07:50:11
    Temat: Re: opłata za zwrot towaru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 Nov 2006, Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl] wrote:

    > Czyli trzeba by to nazwać "kara umowna z tytułu utraty *części* zysku". Ale
    > jest to troche pokręcone. Hmm, tak sie zastanawiam. Tak czy tak, kara czy
    > opłata manipulacyjna byłaby dla mnie zawsze przychodem. Sprawa rozbija sie o
    > VAT. Załóżmy ze nie chcę ryzykować z tym podatkiem i owatuję tą opłatę 22%
    > VAT.

    Hm... skoro napisałeś że sprzedajesz niepodatnikom VAT, to chyba
    rzeczywiscie łupnięcie karą umowną (bez VAT) będzie prostsze.
    Bo w sumie to zmierzałem w stronę odwrotną - jakby część VAT odzyskać,
    ale przyjmując konstrukcję:
    - zwrot towaru (a tym samym korekta VAT do zera)
    - kara umowna za odstąpienie od umowy
    ...pewnie będzie dobrze. Dywagacje które mogą być istotne przy
    kliencie "firmowym" nie mają znaczenia przy zakupach osobistych.

    > Na razie nie ustaliliśmy, czy na 100% taka opłata powinna podlegać pod VAT.

    Jak się uleżało z akcentem na to ze chodzi o klientów "na cele osobiste"
    to przestaję szukać dziury w całym :) - IMO rzeczywiście naliczenie
    kary umownej wygląda najprościej.

    > A co jeśli nie? Czy za nadgorliwość w postaci nalicznia tego VAT mógłbym byc
    > ukarany przez US?

    Jak będzie wykazany na f-rze i w ewidencji to nie widać powodu.

    > Proszę też nie patrzeć od strony klienta - klient to w tym przypadku
    > konsument-niewatowiec

    No właśnie się oswoiłem z tym p. widzenia i w zupełności się zgadzam :)

    pzdr, Gotfryd