    From: "marcin" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: omini?cie ZUS Spo?ka z o.o.
    Date: Tue, 3 Aug 2010 19:27:27 +0200

    Użytkownik "Kotlet wołowy" napisał w wiadomości

    > a po co do tego prawnik, nie ma wzorow w sieci?

    nie idz tą drogą, serio ci radzę, kombinuj inaczej, dodam raz jeszcze że nie
    żeby się wymądrzać ale z doświadczenia radzę, o wiele większe firmy
    rezygnowały ze spółki z o.o. na rzecz zwykłych zasad ogólnych bo koszty były
    zbyt duże

    art.157 par.2 KSH wyraznie mowi ze spółka musi byc zawarta w formie aktu
    notarialnego.
    Koszty notarialne: około 2.000 PLN. Koszty te uzależnione są od wielkości
    kapitału zakładowego, ilości stron umowy spółki lub aktu założycielskiego.

    > przeciez to wszystko generuja programy, chyba ze masz na mysli
    > oplate za samo skladanie (nie orientuje sie w tym na dszien dzisiejszy,
    > spolke zakladalbym od przyszlego roku),

    tak samo złożenie to 300 zł

    sam wpis do KRS to około 1.000 zł - nie wiem dokładnie tak z pamięci
    strzelam

    > a takie nieodpłatne przekazanie licencji jednego
    >
    > jezeli ten udzialowiec jest autorem programu to jest w tym problem ?

    Spółka to odrębny podmiot prawny, to nie kpir gdzie są umowy użyczenia
    miedzy osobami fizycznymi. Nie ma czegos takiego jak nieodpłatne przekazanie
    licencji na dystrybucje programu. Spółce. Spółka może zakupić taką licencje,
    może odpłatnie korzystać z takiej licencji, możesz też oczywiście wnieść
    wkład w postaci takiej licencji w zamian za powiedzmy zwiększenie udziałów w
    spółce, ale nie ma tak że nieodpłatnie.

    5338 (20100803) __________