    From: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odzial firmy a US
    Date: Tue, 9 Jul 2002 23:42:17 +0200

    > przy zglaszaniu DG mozna wpisac miejsce wykonywania w siedzibie
    > glownej (jak w innym miejscu niz sie mieszka) i ew. w odziale
    >
    > 1)jezeli mieszkam na terenie US nr 1 a firma ma siedzibe na terenie US
    > 2, to do jakiego US bede nalezal? Jako, ze jestem os. fizyczna to
    > chyba do US1 - wg mnie. A w takim razie jaki adres mam miec na
    > pieczatce? Tam gdzie firma ma siedzibe?
    >
    > 2) pyt 2: jakie skutki niesie wpisanie oddzialu np. w innym
    > wojewodztwie?
    >
    > Czy ew. pozniejsze wpisanie (dopisanie) bedzie duzym zamieszaniem (w
    > papierach i urzedach)?

    Witam,
    Mam podobna sytuacje - jestem w dwoch US.
    1. Podatek dochodowy bedziesz placil wg miejsca zamieszkania
    2. VAT oraz podatek od wynagrodzen (jesli zatrudniasz pracownikow) bedziesz
    placil wg siedziby
    3. ZUS wg siedziby
    4. Na pieczatce adres siedziby, ale jezeli masz tez siedzibe w miejscu
    zamieszkania to przydadza sie dwie pieczatki, albo jedna z dwoma adresami
    5. Pozniejsze dopisanie powoduje:
    - kwota 50 pln za zmiane w urzedzie gminy
    - trzeba nowa siedzibe zglosic do GUS, US, ZUS,
    - jezeli sie zmienia ktorys z tych urzedow to trzeba aktualizowac dane

    Moja rada - zrob od razu tak, zeby Ci bylo wygodnie. Jesli potem zrobisz
    zmiane, to sie dwa razy nachodzisz...

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska