  • Data: 2003-03-05 08:33:11
    Temat: Re: odliczenie za zakup komputera
    Od: "Andrzej" <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b44b05$4ep$1@absinth.dialog.net.pl...

    Niech oni się wypchają z takimi zaświadczeniami.
    Odliczaj komputer.
    Czy odliczyłeś go słusznie, czy nie zadecyduje urzędnik dopiero w trakcie
    kontroli, gdyby na ciebie trafiło. I tylko on decyduje czy zrobiłeś to
    zgodnie z prawem, czy nie. pewnie, że jest mu łatwiej jak będziesz musiał
    przynieść od szefa karteczkę, ale to jest spychologia.
    Napisz mu oświadczenie, że używasz komputera do celów zgodnych z pracą (to
    też tylko w trakcie kontroli, teraz składasz sam pit-o), a nie zaświdczenie,
    ma taką samą moc prawną, a ja US będzie chciał sprawdzić, czy nie złożyłeś
    oświadczenia niezgodnego z prawdą, to niech się sam zwróci do szefa z
    zapytaniem o twój zakres obowiązków, a nie każe to robić za siebie

    To nie jest tak, że na tym komputerze masz świadczyć pracę, bo wówczas to
    pracodawca musiałby ci kupić komputer. Ma on poprostu być używany do celów
    związanych z pracą, wystarczy, że łączysz się zdalnie z serwerem w pracy,
    albo, że uczysz się na tym komputerze do egzaminów itp itd.
    W twoim przypadku to bym się wogóle nie przejmował, bo sprawa jest czysta.
    Wątpliwości mogą być w przypadkach np. czy kierowca może odliczyć komputer,
    który używa do robienia sprawozdań z trasy, bo szef ręcznych nie przyjmuje.
    --------------------------

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości
    > Urząd Skarbowy nie ma prawa żądać żadnego zaświadczenia z zakładu pracy
    > dityczącego tego komputera. Ma prawo żądać od ciebie uzasadnienia, że
    > komputer jest związany z wykonywaną pracą. Więc przygotuj sobie jakieś
    > ciekawe i zgodne z prawem historyjki typu: zapoznawanie się z wersjami
    > testowymi systemów operacyjnych i oprogramowania, które będzie
    > instalowane w pracy. Jeśli chodzi o rodzaj pracy jaką wykonujesz to
    > powinno wystarczyć twoje (ewentualnie: pisemne) oświadczenie.

    ----------------------
    Powiem szczerze, że podobnie tak zareagowałem gdy to usłyszałem. Ale - znowu
    to ale - jak mają rację na podstawie jakiegoś wewnetrznego rozporządzenia,
    którego nie znam? Dlatego się głośno zastanawiam. Oczywiście zaświadczenie
    nie załączylbym do PITu ale czy nie należałoby go teraz załatwić i mieć.
    Pewnie takie z kadr warto mieć.
    Chociaż z drugiej strony jeżeli informatyk-systemowiec nie mógłby odliczyć
    komputera, to w takim razie kto?
    Jeszcze jedno - poprawcie mnie jeśli się mylę. Za 2003 r takie odliczenie
    też jeszcze istnieje? Nie zostało zlikwidowane, prawda?

    Dzięki za odpowiedż
    Andrzej
    --
    ####