  • Data: 2007-06-20 07:27:35
    Temat: Re: odliczenie składek ZUS
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Cze, 08:06, j...@g...com wrote:
    > Witam,
    > założyłem DG 13 maja tego roku, czy przysługuje mi możliwość
    > odliczenia składek ZUS od dochodu i NFZ od podatku za miesiąc maj?
    > Doszły mnie słuchy, że podobno nie można odliczyć tych składek za
    > pierwszy "niepełny" miesiąc, czy to prawda czy bzdura? Nigdzie nie
    > mogę znaleźć informacji na ten temat.
    > I drugie pytanie: czy składkę za maj (za którą zapłaciłem w czerwcu)
    > odliczam teraz, czy dopiero w lipcu?

    Jakoś mi te dwa pytania wyglądają na jedno ;)

    Składki, zarówno społeczne do odliczenia od dochodu, jak i zdrowotną
    do odliczenia od podatku można uwzględnić dopiero w miesiącu, w którym
    były zapłacone.
    Dlatego składki za maj, zapłacone w czerwcu pomniejszą Twój,
    odpowiednio: dochód i podatek za miesiąc czerwiec, czyli w lipcu.

    Pozdrawiam,
    Jagna :)