eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiobowiązek wystawienia faktury VAT między podmiotami gospodarczymi › Re: obowiązek wystawienia faktury VAT między podmiotami gospodarczymi
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 20 May 2013 23:46:03 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: obowiązek wystawienia faktury VAT między podmiotami gospodarczymi

    On Mon, 20 May 2013, Bartosz Bartczak wrote:

    [...do mnie...']

    > Ustawy o rachunkowości art. 74, pkt 4,9.
    > (w zależności od rodzaju dokumentu mogą być one przechowywane trwale lub
    > przez okres od 5 do 50 lat.)

    A co ma obowiązek *przechowywania* dokumentu do obowiązku *wydania*
    tegoż dokumentu?
    Przykładowo to że ja mam mieć kopię dowodzi, że mam mieć kopię.
    To (i tylko to) jest mój obowiązek.
    Nie dowodzi, że mam obowiązek wystawienia duplikatu!

    [...inna sprawa...]
    > Rozumiem, że to do Sławka

    Chyba tak, nie ma wrotek to nie widzę :)

    > Jako ciekawostkę podam że na autostradzie odcinek Gliwice-Opole zawsze wam
    > dadzą paragon NIEFISKALNY !!! Moim zdaniem kolejny przekręt w Polsce jakich
    > niemało ;)
    > Spróbuj na jego podstawie dochodzić faktury - życzę powodzenia.

    Równie dobrze można żądać faktury na odsetki bankowe ;)
    ewentualnie za podatek od nieruchomości :)
    (znaczy trudno dostać na coś, co nie podlega pod VAT)

    > Ustawy o rachunkowości art. 74, pkt 4,9 nie 3 mies a 5 lat.

    Nie, z tego wynika że NIEKTÓRZY są z mocy tego przepisu zobowiązani
    do przechowywania dowodów przez 5 lat, a nie, że inni mają obowiązek
    im wystawić kiedy im się zamarzy.
    Jest jakaś przeciwnie twierdząca interpretacja?

    Tacy jak ja w ogóle pod rzeczony przepis nie podlegają.
    Co przypadkiem w zakresie przechowywania dowodów okresu 5 lat nie zmienia,
    ale już tylko z mocy ordynacji i ustawy o VAT (łańcuszek - przez
    5 lat działa korekta, a warunkiem ważności ewidencji są dowody
    źródłowe z których powstała).

    > Wy pewnie piszecie o art.87, par.4 ustawy Ordynacja Podatkowa i tu się zgodzę
    > maksymalnie 3mies ale nie o ten paragraf pytałem w wątku.

    Ale pytałeś o TEN przepis, chyba że czegoś nie wiem.

    Przyjrzyj się literze obu przepisów!
    Ten z ordynacji jasno i wyraźnie nakazuje WYSTAWIENIE.
    Ten z rachunkowości nakazuje PRZECHOWYWANIE (tak, zajrzałem).
    I nic więcej.

    > Jeśli tak to proszę o akt prawny, ustawę czy konstytucję to stwierdzający.

    Oczywiście art.31.3 Konstytucji.
    Plus oczywiście niemożliwy do przeprowadzenia dowód, że nie istnieje
    akt prawny uchylający nakaz konkretnej ustawy.

    pzdr, Gotfryd