eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiobowiazek rachunku bankowego na firme??? i nazwa firmy › Re: obowiazek rachunku bankowego na firme??? i nazwa firmy
    From: "Robert Kondraciuk" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: obowiazek rachunku bankowego na firme??? i nazwa firmy
    Date: Thu, 6 Feb 2003 10:11:58 +0100

    > Nie. Prawo bankowe nie pozwala na używanie kont prywatnych do rozliczeń
    > związanych z DG

    Bzdura!!! Jak się na czymś nie znasz to się nie odzywaj, niepotrzebnie
    wprowadzasz
    ludzi w błąd!!! - z rachunku osobistego można płacić składki ZUS. Prawo
    bankowe
    rzeczywiście nie pozwala na używanie rachunku do płatności związanych z DG,
    ale od
    tej zasady robi jeden wyjątek.

    Pozwolę sobie zacytować fragment art. 50 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
    Prawo
    bankowe

    Art. 50
    3. Rachunki oszczędnościowe nie mogą być wykorzystywane przez ich posiadaczy
    do
    przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem
    działalności
    gospodarczej.
    4. Ograniczenia, o którym mowa w ust. 3, nie stosuje się w przypadku
    opłacania składek
    na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do poboru których
    zobowiązany jest
    Zakład Ubezpieczeń Społecznych.