eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkinowelizacja updf i brak oświadczeńRe: nowelizacja updf i brak oświadczeń
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsfee
    d.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nowelizacja updf i brak oświadczeń
    Date: Wed, 01 May 2002 13:06:32 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 43
    Message-ID: <3...@i...pl>
    References: <0...@p...pl>
    NNTP-Posting-Host: pc159.torun.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1020769701 7049 217.99.148.159 (7 May 2002 11:08:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 7 May 2002 11:08:21 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl,en
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; pl-PL; rv:1.0rc1) Gecko/20020417
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:57915
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik ppinq napisał:
    (trochę ciach)

    > "Po wejściu w życie nowelizacji, pracownik będzie miał możliwość wyboru,
    > czy zawiadomić pracodawcę o tych zmianach, z tym że jeżeli tego nie
    > uczyni, pracodawca będzie nadal dokonywał zmniejszenia zaliczki na
    > podatek, co może skutkować koniecznością dokonania przez pracownika
    > dopłaty do podatku przy składaniu rocznego zeznania podatkowego".
    >
    > Może ktoś mnie oświecić w jakich okolicznościach i z jakiego przepisu
    > miałaby wynikać konieczność dopłaty ?
    > Jakoś nigdzie nie mogę się tego doszukać.
    To wynika wprost z zasad liczenia podatku.
    Podatek od wynagrodzenia jest co miesiąc pomniejszany o 1/12 kwoty
    obniżenia zaliczki ( to te 518.16 zł z tabelki podatkowej).
    A w przypadku DG opodatkowanej na zasadach ogólnych musisz co miesiąc
    obliczac zaliczki zgodnie z wspomniana wyżej tabelą, czyli równiez
    pomniejszac podatek o ta kwotę. A więc wychodzą dwa odliczenia, z
    czego tylko jedno należne.
    Niestety nie możesz zrezygnować z tego odliczenia w PIT-5, bo podatek
    ma byc policzony zgodnie za skalą w art. 27 ustawy. Sprawdziłam na
    sobie - US każe korygowac, bo takiego wyliczenia "system nie
    przyjmuje" - podatek jest nieprawidlowo wyliczony, nie szkodzi że na
    korzyśc SP. Zresztą coś tu juz kiedys o tym pisałam.

    Jeżeli zawiadomisz pracodawcę, że rozpocząłes działalność, to ten nie
    bedzie Ci podatku od wynagrodzenia obniżał i jestes wobec budżetu
    państwa na zero (no, jeżeli zmieścisz się w progu 19%).
    Ale skoro już upowazniłes go do obniżania zaliczek (złozyłeś
    pracodawcy PIT-2) to jeżeli nie zgłosisz mu faktu prowadzenia
    działalności, to "naciagasz" skarb państwa na te 43,18zł miesięcznie.
    Oczywiście, w tym projekcie państwo zgadza sie na takie naciąganie w
    zaliczkach, przeciez w rozliczeniu rocznym wszystko i tak sie wyrówna.

    Ale na koniec roku będziesz musiał oddać jedno odliczenie.
    Jest to taki mały kredycik z budżetu :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1