  • Data: 2011-11-10 22:09:17
    Temat: Re: niuanse z wykupem samochodu z leasingu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Nov 2011, norbi771 wrote:

    > C. 2.12.2011 - Wycofuję pojazd z ew. st.
    >
    > D. 2.12.2011 - Pojazd daruję mamie
    [...]
    > E. 3.12.2011 - Mama daruje pojazd mnie

    IMO nie przejdzie, "inny zamiar". "Czynność pozorna", albo jak
    kto woli: nieprawidłowe zinterpretowanie przez stronę tego
    co ona strona sama robi ;P
    Żeby jasność była - całkiem częste zddarzenie, bo strony
    np. piszą w nagłówku "umowa sprzedaży samochodu", a tak
    naprawdę podpisują protokół przekazania stanowiący wykonanie
    owej umowy.
    Byłoby dziwne jakby US nie usiłował zastosować art.65 KC
    również w opisywanym przypadku :|

    Natomiast jakby mama prowadziła DG, to rzeczywiście, jest taka
    dziwna luka w przepisach (a przynajmniej była :>), że można
    drugi raz amortyzować. Widziałem interpretację znaczy.
    Tyle, że nie odnoszę się do wartości w przypadku wykupu
    z leasingu (a do "normalnej amortyzacji").

    > czy w umowie darowizny może wystąpić wart. rynkowa?)

    IMVHO powinna.

    > D. 3.12.2011 - Wprowadzam pojazd do ew. śr trwałych wg wartości
    > rynkowej, amortyzuję go przez najbliższe 30 m-cy

    Acha.
    A co powiesz na tekst art.22n.2.9?

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    678,20111014,koszty-uzyskania-przychodow.html
    +++
    9) kwotę odpisu amortyzacyjnego za dany rok podatkowy i narastajšco
    za okres dokonywania tych odpisów,
    w tym także, gdy składnik majštku był
    kiedykolwiek wprowadzony do ewidencji (wykazu), a następnie
    z niej wykreœlony
    i ponownie wprowadzony;
    ---

    (połamanie celowe)