    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: niezlozone pity w latach poprzednich: co mi grozi?
    Date: Mon, 25 Apr 2005 12:44:14 -0500

    p...@o...pl wrote:

    > Dostawałem gotówkę do ręki, umowa była na 5zł brutto za godzinę, co miesiąc
    > wypadało inaczej, minimum jakie dostałem to 450zł, a maksimum 750zł, średnio
    > 600zł co miesiąc. Cieszyłem się, że sam zarabiam ;) Rozumiem, że pracodawcy
    > jest na rękę tak zaniżać mi zarobki na piśmie do US.

    Nie do US, tylko zaniżać ogólnie, bo wówczas mnie płaci z własnej
    kieszeni do ZUS (czytaj na twoją emeryturę)
    Na pit będziesz miał te kwoty co do których umówiłeś się oficjalnie.
    Resztę, jeśli było cos więcej, zarobiłeś po prostu nielegalnie.

    Gdzie jest treśc umowy i co na niej jest napisane?

    > Problem w tym, że firma nie istnieje, z szefostwem miałem nienajlepszy kontakt,
    > nie bardzo wiem, gdzie teraz mogą być te dokumenty i do kogo powienienem się
    > zgłosić?

    Szukaj szefostwa i gadaj z nimi.
    W następnej kolejności US pod który podlegała ta firma.

    > Chce miec z tym spokoj i raczej nie chce dokladac do tego interesu, a jakby
    > mieli mi cos zwrocic to byloby super ;)
    Nie wiem, jak jest ze zwrotami z lat ubiegłych. Raczej powinni oddać.

    > Mam zamiar rozliczyc sie za ten 2001 z tego co mam, takze za 2002 bo niby mam
    > na to papier, mimo ze w ogole nie pracowalem, ale nie wiem co z tym 2000...
    > podobno do jakiejs kwoty nie bylo obowiazku skladania pitu?

    Ale na pewno nie do 7000.
    Jak masz jakieś pity, to rozlicz się tak jak masz i nie wnikaj już w to,
    czy są dobrze, czy źle. (o tym, że coś jest nie tak wiesz tylko ty i
    firma) US wie tylko tyle ile w papierach.