eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiniezgłoszona strata, jak wykazać przy zyskach an PIT-38? › Re: niezgłoszona strata, jak wykazać przy zyskach an PIT-38?
  • Data: 2007-04-05 06:22:05
    Temat: Re: niezgłoszona strata, jak wykazać przy zyskach an PIT-38?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 04 Apr 2007 12:10:05 -0500, Agryppa napisał(a):

    > Na formularzu PiT-8C z 2004r, w polu o numerze 55 widnieje przychód,
    > który wpisało Biuro Maklerskie. Natomiast w polu 54 jest strata.
    > W roku 2005 pole przychodu 55 wynosi 0.0 a pole 54=strata.
    > Przed rokiem 2004 nie odnotowano żadnych przychodów ani dochodów.

    Ależ z ciebie trzeba wyduszać informacje po kropelce. Nie piszesz
    najważniejszego.: czy w latach 2004 i 2005 w polach 51 masz 0 czy dochód
    większy od 0?
    Jeśli masz tam w danym roku 0, to cały koszt z pola 52 traktujesz jako
    koszt w najbliższym roku w którym był przychód (czyli pole 51 > 0).
    Jeśli w którymś roku w polu 51 było więcej niż 0 to znaczy, że miałeś
    obowiązek za ten rok złożyć PIT-38 nawet gdy w polu 54 była strata. W tym
    wypadku posypujesz głowę popiołem i składasz PIT-38 teraz z obszernym (i
    najlepiej przekonującym) wyjaśnieneim jakie to klęski żywiołowe
    spowodowałe, że nie zrobiłeś tego we właściwym czasie. Uwaga PIT-38 musi
    być wg wzoru z właściwego roku np wydrukuj ze strony
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=151&
    id=27734