  • Data: 2002-12-11 19:53:13
    Temat: Re: nieprzekraczalny termin?
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:at7sm4$n2s$1@news.tpi.pl...
    > To sie nazywa czynny żal - naprawiłas szkodę, zapłaciłaś podatek i
    > odsetki dobrowolnie, nie moga Cie ukarać.
    >
    > Maddy

    Z całym szacunkiem dla WSz Przedmówczyni pozwalam sobie zapytać, czy
    instytucja czynnego żalu ma zastosowanie w przypadku, kiedy organ podatkowy
    wiedział wcześniej o przedmiocie owego czynnego żalu. I tak sobie myślę, czy
    skoro podatek nie wpłynął w terminie, to z chwilą upływu terminu organ ów
    mógł nie wiedzieć o tym, że nie wpłynął ? Czy "wiedzieć" oznacza
    uświadomienie sobie tego faktu przez urzędnika "X" , czy też pojawienie się
    informacji w jakimś systemie logicznym organu podatkowego ? Jeśli prawdziwa
    jest druga część ostatniego zdania, to należy moim skromnym zdaniem
    domniemywać, iż chronologicznie pierwszym zdarzeniem było pojawienie się
    informacji w systemie, zaś zdarzeniem drugim - wpłynięcie podatku i
    odsetek nas rachunek US. Jeśli te dwa zdarzenia oddziela przedział czasowy
    większy od zera, to ...
    Łączę ukłony
    A.Rządkowski
    Ps. Na wszelki wypadek nabyłem piorunochron.