  • 1. Data: 2002-12-11 17:20:46
    Temat: nieprzekraczalny termin?
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    sluchajcie - jak sie placi do us 20-tego kazdego miesiaca podatek dochodowy,
    albo 10-go do zus, to czy zaplacenie tych kwot np. dzien pozniej powoduje
    naliczenie przez te urzedy kary (oprocz odsetek karnych)?

  • 2. Data: 2002-12-11 17:29:39
    Temat: Re: nieprzekraczalny termin?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik rena napisał:
    > sluchajcie - jak sie placi do us 20-tego kazdego miesiaca podatek dochodowy,
    > albo 10-go do zus, to czy zaplacenie tych kwot np. dzien pozniej powoduje
    > naliczenie przez te urzedy kary (oprocz odsetek karnych)?

    Nie, jeżei zapłacisz z własnej woli z odsetkami (o ile wyjdą wieksze niz
    2 złote).
    To sie nazywa czynny żal - naprawiłas szkodę, zapłaciłaś podatek i
    odsetki dobrowolnie, nie moga Cie ukarać.

    Maddy

    ps. uwazam jednak że US mógłby ukarac podatnika gdy ten miesiąc w
    miesiąc notorycznie sie spóźnia... ale przepisu to musze poszukać... to
    takie moje niejasne odczucie

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-12-11 18:06:21
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    > ps. uwazam jednak że US mógłby ukarac podatnika gdy ten miesiąc w
    > miesiąc notorycznie sie spóźnia... ale przepisu to musze poszukać... to
    > takie moje niejasne odczucie

    wczoraj mialam taka sytuacje, ze mialam obowiazkowy zus - 90 zl z groszami,
    ale nie miala tyle koncie. chcialam doplacic i zrobic przelew, a pani na to,
    ze wplata kosztuje 0,4% z jakim koszmarnym minimum, 12 zl wplywy biezace, 6
    zl przelew. zostawilam wiec z data na nastepnym dzien i zaplacilam tylko 6
    zl...

    ale w us jak wyslalam jakas deklaracje dzien pozniej, to naliczyli mi 250 zl
    kary.

  • 4. Data: 2002-12-11 19:51:14
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "rena" <r...@p...pl> wrote in message news:at7uqs$4sm$1@foka.acn.pl...
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    >

    > ale w us jak wyslalam jakas deklaracje dzien pozniej, to naliczyli mi 250
    zl
    > kary.

    nie chodzi o to czy to US czy ZUS, tylko o to, że deklarację musisz złożyć
    terminowo, inaczej jakiś mandat możesz dostać, natomiast z płatnością
    "możesz" się spóźnić i zapłacić z odsetkami.

    Magda P

  • 5. Data: 2002-12-11 19:53:13
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    > To sie nazywa czynny żal - naprawiłas szkodę, zapłaciłaś podatek i
    > odsetki dobrowolnie, nie moga Cie ukarać.
    >
    > Maddy

    Z całym szacunkiem dla WSz Przedmówczyni pozwalam sobie zapytać, czy
    instytucja czynnego żalu ma zastosowanie w przypadku, kiedy organ podatkowy
    wiedział wcześniej o przedmiocie owego czynnego żalu. I tak sobie myślę, czy
    skoro podatek nie wpłynął w terminie, to z chwilą upływu terminu organ ów
    mógł nie wiedzieć o tym, że nie wpłynął ? Czy "wiedzieć" oznacza
    uświadomienie sobie tego faktu przez urzędnika "X" , czy też pojawienie się
    informacji w jakimś systemie logicznym organu podatkowego ? Jeśli prawdziwa
    jest druga część ostatniego zdania, to należy moim skromnym zdaniem
    domniemywać, iż chronologicznie pierwszym zdarzeniem było pojawienie się
    informacji w systemie, zaś zdarzeniem drugim - wpłynięcie podatku i
    odsetek nas rachunek US. Jeśli te dwa zdarzenia oddziela przedział czasowy
    większy od zera, to ...
    Łączę ukłony
    A.Rządkowski
    Ps. Na wszelki wypadek nabyłem piorunochron.

  • 6. Data: 2002-12-13 19:23:50
    Temat: Odp: nieprzekraczalny termin?
    Od: "Daro" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik rena <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at7s5d$39j$...@f...acn.pl...
> [...]
    > albo 10-go do zus, to czy zaplacenie tych kwot np. dzien pozniej powoduje
    > naliczenie przez te urzedy kary (oprocz odsetek karnych)?

    Witam

    Zgodnie z Kodeksem Karno Skarbowym nawet dzień po upływie terminu złożenia
    deklaracji (decyduje tu data złożenia deklaracji w US lub data stempla
    pocztowgo) US ma prawo ukarać spóźnialskiego mandatem i nie ważne czy był to
    tylko jeden raz czy więcej. Na szczęście ukarać mandatem można tylko w ciągu
    roku. Po upływie 1 roku ulega to przedawnieniu.
    W przypadku spóźnienia się z zapłatą naliczane są tylko odsetki karne.

    Pozdrawiam
    Iwa

  • 7. Data: 2002-12-14 06:35:34
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Daro" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > deklaracji (decyduje tu data złożenia deklaracji w US lub data stempla
    > pocztowgo) US ma prawo ukarać spóźnialskiego mandatem i nie ważne czy był

    a ZUS - tez ma prawo do mandatow? i czy jest to kwota uznaniona dla
    wszystkich rodzajow deklaracji, czy US i ZUS maja jakies widelki na
    skasowanie podatnika?

    rena

  • 8. Data: 2002-12-14 18:03:48
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    :
    : a ZUS - tez ma prawo do mandatow? i czy jest to kwota uznaniona dla
    : wszystkich rodzajow deklaracji, czy US i ZUS maja jakies widelki na
    : skasowanie podatnika?
    :
    Za zapłacenie skl. zdrowotnej jeden dzień po terminie nic ci nie grozi.
    Inaczej jest ze składką na dobrowolne ub. chorobowe, bo po dniu spóźnienia
    po prostu tracisz prawo do tego ubezpieczenia.
    ZUS nie kara również za nieterminowe dostarczenie deklaracji. Jak się
    przegnie i nie złoży np. przez miesiąc to przysyłają wezwanie pod karą 5000
    zł.

    Wszystko sprawdzilem na własnej skórze ;)

    PawełJ

  • 9. Data: 2002-12-14 21:31:56
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    5000
    > zł.
    >
    > Wszystko sprawdzilem na własnej skórze ;)

    dziekuje ci bardzo za te informacje!!! a nie wiesz moze jeszcze, jakie US ma
    wysokoswci kar (widelki?) za spoznienie sie z wyslanie deklaracji (tej 20-go
    kazdego mca?)

  • 10. Data: 2002-12-15 09:04:24
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
[...]
    : >
[...]

    Wiem, że oni są bardziej rygorystyczni niż ZUS. Nie wiem gdzie to jest
    zapisane, ale znajomy za dzień spóźnienia z VAT-7 w tamtym roku zapłacił 80
    zł.
    Znajoma, za niezłożenie PIT-11 w terminie zapłaciła też w tamtym roku 150
    zł. Przeciągnęła termin o miesiąc i chodziło o 5 deklaracji.
    PawełJ
    :
    :