    From: "masuro" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: niekompletny komputer a odliczanie kosztów
    Date: Sat, 31 Jan 2004 02:22:14 +0100

    > Wymieniłas "system" jako częsc "zakupów komputera".
    > Jesli to jest "system luzem" to nie ma o czym pisać -
    stanowi
    > osobna WNiP.

    Czy to będzie głupie, jeśli zapytam co oznacza skrót WNiP?
    przy okazji "M$"? :-) (minister finansów?)

    > A jesli to OEM to mamy 2 stanowiska do wyboru:
    > nadal nie ma o czym mówic (i uznajemy za WNiP) albo jednak
    > rozpatrujemy ze to "umowa niezbędna do używania ST", tak
    > jak przy OC samochodu :)
    > [...]
    > No to sprawa ma się tak: *jesli* przypadkiem handlujesz
    (!)
    > sprzętem komputerowym (a jesli nie handlujesz, to co ci
    szkodzi ?;)
    > to kupujesz trochę za dużo. A pózniej, stwierdziwszy że
    nikt
    > kupić nie chce - przeznaczasz na "potrzeby własne",
    wyksięgowujac
    > z kol. "zakupy handlowe". Oczywiscie pojawi się ujemny
    koszt :>
    > - ale jesli JEDNOCZESNIE dokonasz amortyzacji
    jednorazowej...

    to jest logiczne i układa się w całość, ale ja te rzeczy już
    zakupiłam w zeszłym roku (po kawałku co miesiąc) i było
    kupowane po jednej sztuce, a komputer jeszcze z tego się nie
    zmontował, więc proszę o wstrzelenie się z wyjaśnieniami w
    poniższy schemat:
    1.marzec - zakupiłam część do komputera który jest w trakcie
    "budowy"
    2. Wydatek wpisałam w marcu w "inne wydatki",
    (czy miałam prawo wpisać to w wydatki, a jeśli tak, to w
    którą grupę wydatków)
    3. kolejny miesiąc - kolejne zakupy do powstającego powoli
    komputera. Tak samo są wpisane w koszta w kolumnie inne
    wydatki
    4.koniec roku - komputer jeszcze nie złożony, więc nie może
    być wliczony w koszta uzyskania przychodu - tak?
    5....ale zakup kolejnych części był wliczony w koszta w
    miesiącach zakupu, jako zakup na potrzeby własne firmy.
    ... i co teraz zrobić? krok po kroku...